MARKETING-CONSULTING VOOR DUURZAME GROEI
Strategie met impact
Met meer dan 15 jaar ervaring in marketingstrategie en het uitwerken van impactvolle campagnes, bied ik bij Cut the Cake op maat gemaakte marketingoplossingen om jouw merk duurzaam te helpen groeien.
Of het nu gaat om het uitwerken van een sterke merkstrategie of het ontwikkelen van gerichte campagnes, ik werk graag samen met jou aan lange-termijn-oplossingen die blijvende impact hebben. Ik werk steeds op basis van een geïntegreerd marketingplan met de meest relevante boodschappen én touchpoints in elke fase van de marketing-funnel.
Wat kan je van mij verwachten?
Duurzame strategie
Een duurzame langetermijnstrategie start met relevante data en inzichten over jouw doelgroep, markt en segment, relevante trends en uiteraard de interne cijfers (bereik, leads, verkoop, loyaliteit). Hier ga ik mee aan de slag om een goed onderbouwde basis te leggen.
Met deze basis gaan we dan verder aan de slag. Door m’n goed onderbouwd buikgevoel, 15 jaar ervaring én flinke dosis creativiteit bouw ik strategieën die aansluiten bij jouw merk-positionering én doelstellingen. Deze strategieën richten zich op alle lagen van de funnel: van merkbekendheid tot conversie en retentie.
Daarnaast specialiseer ik me ook in “duurzame strategie“. Ik ben er rotsvast van overtuigd dat de toekomst in handen is van merken die inzetten op duurzame ontwikkeling die economische groei combineert met een positive impact voor mens én planeet. “Duurzaamheid” zal niet langer een vrijblijvend extra’tje zijn maar een heuse “license to operate”.
Daarom volgde ik de Masterclas Sustainable Strategy bij Antwerp Management School. Met deze achtergrond kan ik jouw merk nog beter begeleiden in deze spannende én boeiende tijden vol verandering.
Impactvolle campagnes
Tijdens mijn jaren bij Coca-Cola Services en Danone heb ik de kracht van geïntegreerde marketing-campagnes ontdekt én in de vingers gekregen.
Een goeie campagne start bij een sterk inzicht én relevante boodschap – die op verschillende manieren vertaald wordt doorheen de verschillende fases van de funnel én aangepast is aan de relevante dragers. Elke fase – van bewustzijn tot conversie – krijgt de juiste boodschap via de juiste touchpoints, waardoor we de kracht van elk kanaal benutten en je doelgroep op elk moment effectief bereiken. Een spotje voor op tv of digitaal is immers iets helemaal anders dan een sterke outdoor, advertentie in een magazine of communicatie op sociale media. Daarnaast heb ik ook uitgebreide kennis van brand activation of experiential marketing, waarbij jouw merk rechstreeks in contact komt met je doelgroep.
Mijn aanpak zorgt ervoor dat je merk overal sterk en herkenbaar wordt, met campagnes die aansluiten bij je langetermijnstrategie én resultaten opleveren.
Dat deze aanpak werkt mag blijken uit de marketing awards die ik heb gewonnen, waaronder de titel Belgian Marketing Company of the year van BAM en een zilveren Effie Award voor de impactvolle en effectieve lanceringscampagne Alpro This is not M*lk. Voor deze awards schreef en verdedigde ik trouwens ook de cases.
Meer dan 15 jaar ervaring in de sector.
Reacties van tevreden klanten
Ik heb het voorrecht gehad om met Jolien samen te werken.
Haar expertise is van onschatbare waarde geweest.
Jolien beheerde de volledige 360° van de campagne “Alpro Breakfast Club” op Dreamville – Tomorrowland 2024: van operatie tot een vlekkeloze uitvoering van onze campagne en grondige analyse.
Wat Jolien echt onderscheidt, is haar creatieve en vernieuwende manier van denken. Ze heeft een opmerkelijk vermogen om paden te zien die voorheen onopgemerkt of on-overwogen waren, waardoor ze nieuwe perspectieven in onze projecten brengt.
Haar proactieve betrokkenheid bij diverse stakeholders en haar toewijding maken haar een uitstekende teamspeler.
Ik ben ervan overtuigd dat Jolien’s innovatieve aanpak en toewijding haar een waardevolle aanwinst maken voor elk project of organisatie die z’n grenzen wil verleggen en naar excellence streeft.
Ik beveel haar zonder aarzeling aan bij elke organisatie.
Gianluca Ciliento
Global Brand Manager Plant-Based – Danone
Ik heb het genoegen gehad om nauw met Jolien samen te werken en ik kan haar niet genoeg aanbevelen.
Ze is van onschatbare waarde geweest bij het ontwikkelen van creatieve campagnes die niet alleen visueel sterk zijn, maar ook perfect aansluiten bij de kernwaarden van het merk.
Ze heeft een uniek talent om merkstrategie te vertalen naar overtuigende marketingcampagnes, waarbij ze de perfecte brug slaat tussen ons merkteam en creatieve bureaus.
Naast haar werk met het marketingoperatieteam heeft Jolien ons interne creatieve team met finesse aangestuurd en externe bureaus (voor foto, video, tekst, ontwerp, creatie) professioneel begeleid.
Ze is fantastisch in het bewaken van de voortgang, zorgt ervoor dat iedereen gehoord wordt en dat het eindresultaat precies klopt.
Eén van haar opvallende kwaliteiten is haar talent voor persoonlijke ontwikkeling. Ze is een uitstekende coach voor junior teamleden, biedt structuur, duidelijke feedback en aanmoediging. Haar aanpak om talent te koesteren en mensen te laten groeien, bewonder ik – ze haalt echt het beste uit iedereen om haar heen.
Op persoonlijk vlak is Jolien volwassen, leuk om mee samen te werken en integreert zich moeiteloos in elk team. Ze begrijpt snel de essentie van een merk en past haar uitgebreide ervaring met gemak aan aan nieuwe situaties. Ze blijft trouw aan haar waarden en principes, geeft het goede voorbeeld en blijft met beide benen op de grond staan, ongeacht de uitdagingen.
Als je iemand zoekt die creativiteit, strategisch denken en teamleiderschap meebrengt, dan is Jolien de persoon die je nodig hebt.
Joost Vastenavondt
Chief Growth Office – Le Pain Quotidien
Projecten waar ik trots op ben
Bekijk hier enkele van de succesvolle projecten waar ik aan werkte.