Over mij

Ik ben Jolien, drijvende kracht achter Cut the Cake.

Zelfkennis het begin is van alle wijsheid – en vaak ook van meer zelfvertrouwen – maar jezelf beschrijven is niet altijd makkelijk.. Daarom heb ik input gevraagd aan een aantal vrienden, familieleden en ex-collega’s die me goed kennen.

Deze lijst is me erg dierbaar en ik grijp er nog regelmatig naar terug als mijn zelfvertrouwen een opkikker kan gebruiken.

(En ja, ik bloos ook een beetje telkens ik dit lees – wat een fantastische vrienden & familie heb ik toch)

Professioneel,
gepassioneerd & gedreven

Open-minded,
altijd bereid om te luisteren en haar mening bij te stellen.

Eerlijk en authentiek
what you see is what you get, geen politiek, geen agenda.

Constructief kritisch en oplossingsgericht.
Jolien begrijpt de enorme waarde van feedback.

Optimistisch en positief,
altijd vooruitkijkend met een brede glimlach

Een echte levensgenieter
die enorm veel geeft om de mensen rondom haar

Openhartig en oprecht,
het hart op de tong

Betrouwbaar,
op haar kan je rekenen, in goede én kwade tijden

Ontdek in deze blogpost hoe je jezelf beter kan leren kennen met een “omgevingsbevraging”.

Een wandeling door mijn CV:

Met meer dan 15 jaar ervaring in marketing en people management heb ik stevige expertise opgebouwd in geïntegreerde marketing-strategie, campagnes uitwerken & implementeren en teams aansturen, motiveren en laten groeien.

Mijn carrière begon bij een experiential marketingbureau, waar ik merkactivatiecampagnes ontwikkelde en uitrolde voor echte “love brands” zoals Alpro en Ben & Jerry’s.


Vervolgens maakte ik de overstap naar de marketing-afdeling van Coca-Cola. Ik starte als experiential marketing specialist en groeide door in bredere brand management-rollen. Ik heb onder andere de rebranding van Fanta en Sprite in België geleid en stond aan de wieg van de eerste “Coca-Cola Recycling” -campagne, waar ik met veel trots op terugblik.


Later, als marketingdirecteur bij Alpro & Danone, was ik verantwoordelijk voor strategische ontwikkeling van de eigen merken én de plantaardige categorie, op de korte en lange termijn, inclusief portfoliobeheer, product-innovatie, shopper marketing en campagne-ontwikkeling.

Als verantwoordelijke voor de plantaardige afdeling binnen Danone, zette ik voluit in op het combineren van expertises zoals category management, sales, marketing en public affairs om tot duurzame groei voor de categorie én onze merken te komen.



ZELFSTANDIG CONSULTANT & COACH SINDS 2023

Als freelance consultant help ik bedrijven met het ontwikkelen van marketingstrategieën en campagnes die gericht zijn op lange termijn-impact.

Ik kies voluit voor projecten die aansluiten bij m’n expertise in marketing, mijn passie voor lekkere, gezonde en duurzame voeding én waar ik zelf ook verder door kan groeien – want persoonlijke ontwikkeling is cruciaal voor duurzame groei.


Zo werkte ik als business developer bij Generation Food aan een business plan voor het versnellen van de duurzame voedseltransitie door middel van ondernemerschap.

Bij Le Pain Quotidien zette ik mijn tanden in het updaten van de merkstrategie én het uitwerken van een allereerste wereldwijde campagne.

Daarnaast bied ik ook loopbaancoaching aan voor professionals die duurzame keuzes willen maken in hun carrière. Door te focussen op talenten en waarden, begeleid ik hen naar een lange-termijnvisie voor hun professionele leven mét meteen al concrete eerste stappen.

ALL WORK & NO PLAY? ABSOLUUT NIET!

Ik woon samen met Tim, mijn fantastische wederhelft, in een droomhuis uit 1906 in het prachtige, dat we volledig aan het renoveren zijn (en dat voelt soms als een never-ending project!). Het huis staat in 9040 aka Sint-Amandsberg, één van de gezelligste buurten van Gent, de stad van m’n hart.

In mijn vrije tijd hou ik van gezellige avonden met vrienden en familie, al dan niet in leuke nieuwe eet- en drinkadresjes.

En omdat een gezonde geest liefst in een gezond lichaam leeft, geef ik een paar uur per week alles in de crossfit, een combinatie van kracht, conditie en lenigheid – en vooral een uur waarbij ik even helemaal uit mijn hoofd en in mijn lichaam kruip.


Daarnaast hou ik er van om nieuwe bestemmingen te ontdekken, liefst met water in de buurt want ik hou van duiken en vrijduiken. Mijn favoriete duikplekken zijn Egypte en Bonaire vanwege hun prachtig beschermde onderwaterwereld.


Kortom, ik zorg heel bewust voor een gezonde balans tussen m’n werk, vrije tijd en persoonlijke groei om overal keihard te knallen én te genieten.